دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

پرداخت کمک معیشت

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۸:۲۵ ق.ظ

پرداخت کمک معیشت به رزمندگان و جانبازان معسر


کمک معیشت 80هزار نفر از رزمندگان و جانبازان معسر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اخذ تدابیر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای‌مسلح و هماهنگی مدیریت ایثارگران ستاد‌کل نیروهای‌مسلح ازسوی سازمان تأمین‌اجتماعی نیروهای‌مسلح پرداخت می‌شود.

 معاون طرح و برنامه و بودجۀ سازمان تأمین‌اجتماعی نیروهای‌مسلح، تصریح‌کرد: میزان کمک معیشت ماهیانه براساس درصد جانبازی و مدت حضور در جبهه از 325هزار تومان تا 470هزار تومان تعیین گردیده و به ذی‌نفعان پرداخت می‌گردد.

 

 حمیدرضا غفاری گفت: ساتا در این زمینه فقط پرداخت کمک معیشت را برعهده دارد و تعهد دیگری در قبال این گروه از رزمندگان و جانبازان ندارد، به‌طوری که اگر این گروه از افراد بیمۀ درمان نداشته باشند باید از بیمۀ درمان ایرانیان استفاده نمایند.

 

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل ابلاغی ستادکل نیروهای‌مسلح، این مأموریت کاملاً مستقل از صندوق بازنشستگی اجرا می‌شود و استمرار در پرداخت‌ها منوط به تداوم اعتبارات است، اظهارکرد: پس از اقدام سپاه در انتقال ردیف اعتباری مربوطه به ساتا در بودجۀ سال‌جاری، مدیران و مسئولان ساتا تلاش نمودند تا سازماندهی لازم را برای اجرای هرچه بهتر این مأموریت با حداقل چالش به‌عمل آورند.

 

معاون طرح و برنامه و بودجۀ ساتا بیان‌کرد: تدوین و تصویب دستورالعمل، تعریف مشمولین، تعریف مبنای محاسبۀ کمک معیشت متناسب با درصد جانبازی و مدت حضور در جبهه، تفکیک منابع مالی، حسابداری و سامانۀ مربوطه از صندوق بازنشستگی، پالایش اولیۀ اطلاعات ارسالی از سپاه، ایجاد حساب بانکی برای افراد و نهایتاً برقراری کمک معیشت رزمندگان و جانبازان معسر ازجمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بود.

۹۳/۰۶/۲۵
امیر هوشنگ شمسائی