دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

پرداخت فوق‌العاده ایثارگری بازنشستگان

شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ب.ظ



فوق‌العاده ایثارگری بازنشستگان نیروهای‌مسلح در راستای ارتقا منزلت و معیشت پیشکسوتان و براساس فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت شد.

معاون طرح و برنامه و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی نیروهای‌مسلح، ضمن بیان این مطلب، تصریح‌کرد: با استناد به‌ابلاغیه ستادکل، امتیاز خدمات در مناطق جنگی منطبق با دستوالعمل اجرایی تطبیق حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران نیروهای‌مسلح به‌گونه‌ای اصلاح گردید تا ایثارگرانی که قبل از اجرای فصل‌دهم قانون مدیریت خدمات‌کشوری به‌قبل، بازنشسته، مستری‌بگیر یا وظیف‌بگیر شده‌اند از فوق‌العاده ایثارگری بهره‌مند شوند.

دکتر حمیدرضا غفاری از اجرای حق‌تخصص، فوق‌العاده ویژه و فوق‌العاده سختی کار که دراین قانون برای مشمولین این قانون لحاظ شده است، در آینده‌ای نزدیک خبرداد و یادآورشد: در این مرحله تنها حق‌ایثارگری مشمولین این قانون پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این فوق‌العاده، مشمول 155هزارو441 نفر از پیشکسوتان نیروهای‌مسلح می‌شود، اظهارداشت: بار مالی پرداخت فوق‌العاده ایثارگری با میانگین پرداخت برای هر نفر 600هزار‌ریال، در مجموع ماهیانه مبلغی بالغ‌بر 90میلیارد‌ریال است.  

معاون طرح و برنامه و بودجۀ ساتا با اشاره به‌اینکه بر اساس این قانون افرادی که در شمول حقوق‌بگیران  صندوق‌بازنشستگی نیرو های‌مسلح قرار گرفته‌اند ، به‌ازای هر یک‌سال سابقه‌خدمت در جبهه‌های جنگ هشت‌سال دفاع‌مقدس و مناطق‌عملیاتی ، از 125امتیاز برخوردار می‌شوند، گفت: مدت اسارت آزادگان‌، از این حیث دو‌برابر مدت حضور در جبهه لحاظ و کسر سال به‌نسبت ماه‌های سال محاسبه می‌گردد .

دکتر حمیدرضا غفاری با بیان اینکه از حیث امتیاز این ماده، هر 10درصد جانبازی معادل یک‌سال خدمت در جبهه منظور می‌شود، یادآورشد: سقف امتیاز این ماده در هر حال نباید از 1500امتیاز تجاوز نماید .

وی اظهارداشت:  این اقدام آثار و پیامدهای خوشایندی از بابت اصلاح و تطبیق حقوق تعداد بیشماری از بازنشستگان، کاهش مکاتبات و بار‌مراجعات، افزایش رضایتمندی و جلوگیری از افزایش بدهی‌های سنواتی این سازمان را درپی داشته است.

۹۲/۱۲/۰۳
امیر هوشنگ شمسائی