دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

وزیر اقتصاد

سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۵۷ ب.ظ

 وزیر امور اقتصادی و دارایی از تدوین بسته سیاستی سهام عدالت خبر داد و گفت: لایحه ای در این راستا به مجلس شورای اسلامی ارایه می شود.
به گزارش ایرنا ، علی طیب نیا روز سه شنبه در حاشیه بیست و ششمین همایش بانکداری اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران، درباره لایحه سهام عدالت، افزود: در بحثی کارشناسی که با حضور فعالان بازار سرمایه و نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی صورت گرفت، مشکلاتی که سهام عدالت با آن در حوزه های مختلف مواجه است را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: در این بررسی ها نحوه آزادسازی سهام عدالت، افراد مشمول آن، سبد شرکت های سهام عدالت، نحوه ساماندهی و مدیریت سهام عدالت مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تدوین بسته سیاستی برای رفع چالش های سهام عدالت خبر داد و گفت: هدف اول این است که اقتصاد کشور مردمی شود و عامه مردم در مالکیت و مدیریت شرکت های بزرگ اقتصادی مشارکت داشته باشند و هدف دوم نیز این است که شرکت های بزرگ به صورت کارآمد مدیریت شوند.

طیب نیا تصریح کرد: اجرای بخشی از این بسته مستلزم آن است که لایحه ای را به مجلس ارائه دهیم، البته این بسته در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و به زودی تقدیم مجلس می شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص لایحه اصلاح نظام بانکی، اظهار داشت: آن چیزی که در قانون بانکداری بدون ربا پیش بینی شده بود، عمدتاً برمی گشت به عقود اسلامی و اینکه ربا از عملیات بانکی حذف شود.

وی ادامه داد: طبیعتاً حذف ربا از عملیات بانکی انتظار حداقلی را می تواند تامین کند، در حالی که بانکداری اسلامی، بانکداری است که اقتصاد اسلامی را بعنوان یک نظام می بیند و برای همه اجزای آن که شامل سیستم بانکی، بانک مرکزی، قواعد و رویه هاست، مبتنی بر احکام اسلامی تعیین تکلیف می کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در لایحه اصلاح نظام بانکی سعی شده بانکداری اسلامی بعنوان یک نظام دیده شود، تصریح کرد: در عین حال چالش هایی که در نظام بانکداری در حوزه های مختلف وجود دارد نیز شناسایی و برنامه های لازم برای آن پیش بینی شده است.
۹۴/۰۶/۱۰
امیر هوشنگ شمسائی