دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

سرداردقیقی:

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۰۶:۳۷ ق.ظ

واگذاری 375 میلیارد تومان سهام به بازنشستگان نیروهای مسلح

 

375 میلیارد تومان سهام ارزشمند و سودده در قالب سهم به بازنشستگان ،مستمری بگیران و وظیفه بگیران تحت پوشش سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح واگذار می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت یازدهمین سالگرد تاسیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در تاریخ 14/8/92 برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد:75 میلیارد تومان سهام ارزشمند بابت مطالبات ناشی از قانون مدیریت خدمات کشوری و پاداش خدمت بازنشستگان قبل از سال 79 200 میلیارد تومان به اعضای صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح به ازای مبلغ اندوخته آنان و 100 میلیارد تومان در راستای توانمندسازی پیشکسوتان وخانواده های آنان با اقساط 10 ماهه به آنان واگذار می شود.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی بابیان اینکه پیشکسوتان با مراجعه به سایت سازمان تأمین اجتماعی نیورهای مسلح (WWW.esata.ir) و دفاتر خدمات الکترونیک در سراسر کشور می توانند ثبت نام کنند و اوراق سهام خود را دریافت کنند، خاطر نشان کرد: ارزش نسبتی هر سهم واگذار شده به بازنشستگان هزار تومان است.

وی از پرداخت سود تضمینی 20 درصدی به سهامداران خبر داد و بیان کرد: پیشکسوتان با گذشت 3 ماه ازدریافت اوراق سهام می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا در سراسر کشور سهام را به قیمت روز خرید و فروش کنند.

مدیرعامل ساتا اظهار داشت: واگذاری سهام به بازنشستگان و ساماندهی آن احتیاج به زیر     ساخت های لازم داشته و این امر با تشکیل موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح و فعالیت های مسئولین و کارکنان موسسه تحقق یافت.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی یادآور شد: بابت مطالبات ناشی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان قبل از سال 79 و قانون مدیریت خدمات کشوری به ترتیب 450 میلیارد تومان و هزار و600 میلیارد تومان به بازنشستگان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 300 هزار فرزند بیکار در بین خانواده بازنشستگان نیروهای مسلح وجود دارد اظهار داشت:یکی از فعالیت ساتا طرح جامعه توانمندسازی است که با واگذاری وام های توانمندسازی و ایجاد بسترهای اشتغالزایی فرزندان می توانیم در راستای تقویت بنیه اقتصادی خانواده ها گام برداریم

مدیرعامل ساتا با اشاره به اینکه ماهانه مبلغ 50 هزار ریال از حقوق بازنشستگان جهت عضویت در صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح کسر می شود بیان کرد:این صندوق علاوه بر .واگذاری سهام به بازنشستگان در راستای پرداخت وام های مهیشتی به افراد عضو صندوق و وام توانمند سازی به پیشکسوتان به منظور اشتغالزایی آنان و فرزندانشان فعالیت می کند که در این خصوص تاکنون  140 میلیارد تومان وام معیشتی و بیش از 100 میلیارد تومان وام توانمندسازی به پیشکسوتان و خانواده آنان پرداخت شده است.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی با بیان اینکه هدف عمده فعالیت های اقتصادی ساتا تقویت و توسعه بنیه صندوق بازنشستگی نیورهای مسلح خدمات ارائه شده به جامعه هدف و توانمندسازی و اشتغالزایی بازنشستگان و فرزندان آنان است در خصوص نحوه فعالیت های بخش اقتصادی ساتا ،اظهار داشت :عمده فعالیت های بخش اقتصادی ساتا از طریق شرکت سرمایه گذاری غدیر در هشت محور نفت و گاز ،ساختمان ،سیمان ،مالی و تجاری ،آی تی،فولاد،حمل و نقل و صنایع دریایی انجام می شود و همچنین شرکت سرمایه گذاری ساتا نیز در حوزه نفت و گاز ساختمان و دیگر زمینه ها فعالیت خود را انجام می دهد.

وی در خصوص ویژگی ها و چشم انداز ترسیم شده ساتا بیان کرد:سیاست هایی چون دانش محوری ،نوآوری ،مشارکت محوری ،مشتری مداری،چابک سازی و حذف تصدی گری ار جمله ویژگی ها و چشم انداز ترسیم شده ساتا است.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی تأکید کرد:ارائه خدمات در ساتا بر اساس اصل مشارکت آحاد جامعه هدف تحقق یافته و می یابد .

مدیرعامل ساتا نظام تأمین اجتماعی را انجام فعالیت های بیمه ای ،حمایتی و امدادی با رعایت مسادل اعتقادی و شرعی این جامعه عنوان و تصریح کرد:

تأمین نیازهای درمانی خانواده بزرگ 5 میلیون نفری تحت پوشش سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و خدمات و تسهیلات معیشتی ،حمایتی و بیمه 650 هزار سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل آنان مأموریت اصلی ساتا است.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی از تشکیل نهادهای فرعی و اصلی ساتا در 5 لایه در راستای توسعه شبکه های غیر حاکمیتی خبر داد و بیان کرد:سازمان بیمه خدمات درمانی ،بازنشستگی و بیمه نیروهای مسلح و شرکت سرمایه گذاری ساتا جزء نهادهای اصلی سازمان و ادارات کل استانی و شهرستانی در 110 نقطه در سراسر کشور ،موسسات ساتا(حمایت و امداد،سروش منزلت،تأمین و توسعه خدمات رفاهی نوید،پارس تأمین نوید رایانه ،ایثارگران و حمایت از رزمندگان ،پژوهش و تحقیقات ،اطلاع رسانی و صندوق تعاون و سرمایه گذاری مسکن بازنشستگان نیروهای مسلح)،دفاتر خدمات الکترونیک ساتا و شعب و نمایندگیهای شرکت بیمه کوثر در هزار نقطه در سراسر کشور جزء نهادهای فرعی و لایه های ساتا محسوب می شود.

وی افزود:شرکت های بیمه کوثر و سرمایه گذاری غدیر جزء حوزه های نفوذی ساتا محسوب    می شوند که سازمان را در راستای دستیابی به مأموریت هایش مساعدت می کنند.

وی همچنین به ارائه گزارش عملکرد سازمان در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: سال گذشته در بخش مسکن 480 میلیارد تومان وام با تسهیلات بانکی توسط صندوق تعاون مسکن و سرمایه گذاری  به بازنشستگان نیروهای مسلح پرداخت کردیم. تاکنون 12 هزار واحد مسکونی ساخته شده یا در حال ساخت است و 6391 واحد به بازنشستگان واگذار شده و بقیه در حال تحویل است و پیش‌بینی می‌کنیم که حداکثر تا پایان ماه آینده، 2361 واحد دیگر به افراد واگذار شود.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی در ادامه به اجرای طرح منزلت بازنشستگان نیروهای مسلح در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح تمامی خدمات رفاهی، حقوقی و مصرف بازنشستگان مکانیزه می‌شود. در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در 15 استان کشور اجرایی شده و تا پایان امسال پس از رفع اشکال توسط بانک عامل، بازنشستگان در سراسر کشور از کارت منزلت برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل ساتا همچنین به کارت سلامت الکترونیک اشاره کرد و گفت: مراحل اجرای این طرح عملیاتی شده و از آغاز سال 93، کارت الکترونیکی درمان جایگزین دفترچه‌های خدمات درمانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنا بر قانون مصوب مجلس در سال 91 هزینه 100 درصدی درمان جانبازان بالای 70 درصد توسط بنیاد شهید و زیر 70 درصد توسط سازمان‌های مربوطه تقبل می‌شد، اظهار کرد: هم اکنون نیز برای خود جانبازان زیر 70 درصد کلیه هزینه‌های درمان رایگان است و قرار است در سال آینده بسته خدمتی برای خانواده‌های آنها تعریف شود که همانند فرد جانباز 100 درصد هزینه‌های درمانشان رایگان شود.

وی همچنین افزود: بنابراین امیدواریم در سال 93 هزینه‌های درمان خانواده تحت تکفل جانبازان زیر 70 درصد را به صورت 100 درصدی تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با بیان اینکه در شش ماهه اول سال 49 میلیارد تومان غرامت از طریق این سازمان به بیمه‌ها پرداخت شده است، گفت: تا پایان سال پرداخت غرامت بیمه‌ها به 100 میلیارد تومان می‌رسد و قصد داریم در این زمینه 400 میلیارد تومان نیز خدمات ارائه دهیم.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی همچنین از افزایش میزان غرامت فوت بازنشستگان از سقف سه به 25 میلیون تومان خبر داد و عنوان کرد: تا پیش از این تنها برای زیر سن 70 سال غرامت فوت پرداخت می‌شد اما هم اکنون این موضوع به بالای 70 سال نیز تسری پیدا کرده

وی با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته 150 هزار پرونده خسارت بیمه‌ای پرداخت شده است، گفت: مبلغ 400 میلیارد تومان در 10 سال گذشته مربوط به خسارت بیمه‌ای این پرونده‌ها بوده است.

وی افزود:‌ در سال 92 برای 6500 پرونده شاغلین 16 میلیارد تومان و برای 4400 پرونده بازنشستگان 17 میلیارد تومان خسارت بیمه‌ای پرداخت شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، سالانه به طور میانگین 100 میلیارد تومان برای شاغلین و بازنشستگان خسارت درمان پرداخت می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی به افزایش نرخ فزاینده خدمات سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از سال 82 اشاره کرد و گفت: خدمات ارائه شده توسط این سازمان در سال 89، 250 میلیارد تومان، در سال 91، 320 میلیارد تومان و در سال 92 حداقل 350 میلیارد تومان خواهد بود که از محل سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه خدمات مجموعا 1457 میلیارد تومان به بازنشستگان خدمت ارئه شده است، گفت:‌ در حوزه خدمات درمانی نیز 1700 میلیارد تومان خدمت به بازنشستگان ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با بیان اینکه 290 هزار نفر بابت پاداش قبل از سال 79 مطالبات دریافت کرده‌اند، گفت: میزان این مطالبات به 450 میلیارد تومان پرداختی رسیده است. در مورد قانون مدیریت خدمات کشوری نیز به 400 هزار نفر از افراد تحت شمول 1600 میلیارد تومان مطالبه پرداخت شده است.

وی در مورد طرح برون سپاری خدمات از طریق نهادهای فرعی نیز خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح که سبب رضایت مندی بسیار بالایی در جامعه هدف می‌شود، طرح برون سپاری خدمات است که در این رابطه قبلا جامعه تحت پوشش مان می‌توانستند به 110 نقطه مراجعه کنند اما هم اکنون می‌توانند از حدود 1000 دفتر خدمات الکترونیک در سطح کشور بهره مند شوند.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی در ادامه به طرح کرامت به عنوان نظام نوین بازنشستگان نیروهای مسلح اشاره و بیان کرد: این طرح بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه است و در آستانه تقدیم به دولت از طریق ستاد کل نیروهای مسلح است، چرا که نیاز به مصوبه مجلس دارد.

وی در مورد این طرح ادامه داد: این طرح سبب خودکفایی صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح شده، وابستگی از دولت را قطع می‌کند و مهمتر از همه اینکه بر مبنای حقوق پرداخت شده نیست بلکه بر مبنای کسور دریافتی است و ضمانت را برای حقوق بازنشستگان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر نرخ رشد حقوق را سالانه 10 درصد در نظر بگیریم در سال 1404 میزان حقوق پرداختی‌مان 40 هزار میلیارد تومان و در سال 1417، 60 هزار میلیارد تومان می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با بیان اینکه 300 هزار فرزند بیکار در بین بازنشستگان نیروهای مسلح وجود دارد، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مهم صندوق‌های بازنشستگی طرح جامع توانمندسازی است که با واگذاری سهام در راستای اشتغالزایی فرزندان طراحی می‌شود و سبب تقویت بنیه اقتصادی صندوق‌ها و توسعه خدمات آنها می‌شود.

به گفته سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی در برخی از کشورها 80 درصد دارایی‌های کشور در اختیار صندوق‌های بازنشستگی است که در آمریکا نیز این رقم معادل 55 درصد است، بنابراین صندوق‌های بازنشستگی باید زیرساخت‌های خود را فراهم کرده و خصوصی پروری را افزایش دهند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در مورد حوزه گردشگری در این سازمان نیز خاطر نشان کرد: 20 مرکز گردشگری در سطح کشور داریم و در راستای طراحی موسسات خدمات رفاهی در سال جاری 100 میلیارد تومان برای این موضوع بودجه در نظر گرفته‌ایم.

وی در مورد میزان بدهی‌های دولت به این سازمان نیز تصریح کرد: دولت دو نوع بدهی به این صندوق دارد که بدهی اول مربوط به مطالبات افراد است که حدود 5000 میلیارد تومان می‌شود و بدهی دیگر در ارتباط با بازسازی صندوق‌ها و خودکفایی آنهاست.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی ادامه داد:‌ در دو سال گذشته هیچ رقمی در ارتباط با بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به این سازمان پرداخت نشده، هرچند در سال جاری رقمی معادل 4000 میلیارد تومان را برای صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته‌اند که از این میزان رقمی را نیز به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح اختصاص می‌دهند.






۹۲/۰۸/۱۵
امیر هوشنگ شمسائی