دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

موسسه کوثر مجوز گرفت

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۲۳ ق.ظ
پس از گذشت حدود یک ماه از حذف نام شش موسسه اعتباری و دو بانک از سایت بانک مرکزی، موسسه اعتباری کوثر در پیامکی به مشتریان خود اعلام کرده که توانسته مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت کند.

به گزارش خبرنگار بانک خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)، بانک مرکزی که از سال گذشته در راستای ساماندهی بازار پولی و مالی کشور تعدادی از موسسات مالی واعتباری را ادغام و تعدادی از آن‌ها را به شش موسسه کاهش داد، طی یک ماه گذشته نام شش موسسه و دو بانک را از سایت خود حذف کرد.

بانک مرکزی در توصیح دلیل این اقدام خود عنوان کرده بود از آنجا که موسسات مذکور در مراحل مختلف ساماندهی قراردارند و تاکنون موفق به تکمیل تشریفات اداری مربوط برای اخذ مجوز فعالیت نشده اند ، لذا پس از طی این مراحل و اخذ مجوز یاد شده از بانک مرکزی، اسامی آن ها مجدداً بر روی پایگاه اطلاع رسانی این بانک قرار خواهد گرفت.

روابط عمومی بانک مرکزی همچنین اعلام کرده بود که این موسسات می بایست با تسریع در تکمیل مدارک مربوط و برآورده کردن الزامات مطرح شده از سوی بانک مرکزی،‌ به فرآیند اخذ مجوز فعالیت خود از این بانک سرعت ببخشند.

اکنون به موجب بخشنامه صادره از سوی بانک مرکزی،‌ موسسه اعتباری کوثر مرکزی می تواند بر اساس اساسنامه مصوب آن موسسه و در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور، قانون عملیات بانکی بدون ربا، مصوبات شورای پول و اعتبار، دستورالعمل ها و بخشنامه های صادره بانک مرکزی و سایر قوانین و مقررات ذیربط، فعالیت کند.

اما هنوز پنج موسسه و دو بانک دیگر موفق به دریافت مجوز از بانک مرکزی نشدند و شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمال ادغام برخی از این موسسات وجود دارد در چنین شرایطی مشتریان این بانک ها و موسسات همچنان بلاتکلیف هستند
.

۹۲/۱۱/۱۶
امیر هوشنگ شمسائی