سوالات متداول راجع به ساتا کارت
2- حقوق من به حساب ساتا کارت واریز خواهد شد ؟
بله
3- حساب متصل به ساتا کارت مربوط به چه بانکی است؟
بانک کشاورزی
4- از چه زمانی انتقال حقوق به ساتا کارت صورت می پذیرد؟
در فیش حقوقی اطلاع رسانی خواهد شد.
5- کل حقوق به صورت یکجا منتقل می شود؟
خیر در ماه اول مبلغ 500،000 ریال از حقوق شما به ساتا کارت واریز می شود (مابقی آن به هر بانکی که هم اکنون حقوق خود را دریافت می نماید واریز می شود) حقوق در ماه دوم به طور کامل به حساب ساتا کارت واریز می شود.
6- بعد از انتقال کامل حقوق باید حساب حقوقی قبلی خود را ببندیم؟
خیر نیازی به این کار نمی باشد ، آن حساب پا بر جاست فقط دیگر حقوق به آن واریز نمی شود . ولی در صورت تمایل به بستن حساب مشکلی به وجود نخواهد آمد.
7- امکان انتخاب بانک دیگری نیز می باشد؟
خیر
8- امکان انصراف از دریافت ساتا کارت می باشد؟
خیر
9- در صورت عدم دریافت ساتا کارت چه می شود؟
مدت زمانی به عنوان مهلت ثبت نام و دریافت ساتا کارت در نظر گرفته می شود و در صورت عدم دریافت کارت در موعد مقرر انتقال حقوق صورت خواهد پذیرفت. و مشترک دسترسی به حقوق خود نخواهد داشت.
10- به تازگی مشترک سازمان شده ام و اولین حقوق من در بانک کشاورزی واریز گردیده است جهت دریافت ساتا کارت خود چه کنم؟
بعد از گذشت یک ماه از واریز اولین حقوق می توانید با مراجعه به بخش ثبت نام ساتا کارت در همین پرتال esata.ir و انتخاب دفتر خدمات الکترونیکی مدنظر خود ، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند .
توضیح : برای برداشت اولین حقوق می توانید با مراجعه به شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور و با ارائه کارت ملی خود مبلغ مورد نظر را برداشت نمایند . شایان ذکر است برداشت نقدی از داخل شعب بانک کشاورزی برای مشترکین سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح شامل کارمزد نخواهد بود.
11- ساتا کارت به کدام یک از مشترکین تعلق می گیرد؟
به تمامی مشترکین سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در سراسر کشور (در مورد مستمری بگیران فقط افراد 12 سال تمام به بالا مشمول دریافت ساتا کارت می باشند و افراد زیر 12 سال همانند روال کنونی حقوق خود را دریافت خواهند نمود).
12- اگر رمز کارت خود را فراموش کنم، چه کار باید کرد؟
با در دست داشتن مدارک شناسایی به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه نموده و رمز جدید دریافت نمائید.
13- اگر کارت خود را گم کنم و یا سرقت شود چه کنم؟
در اسرع وقت به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه نموده و کارت خود را مسدود نمایید و سپس با همراه داشتن کارت ملی و فیش حقوقی به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا مراجعه نمایید.
14- در شعب بانک کشاورزی نمی توان درخواست صدور مجدد کارت داد؟
خیر، فقط با همراه داشتن کارت ملی و فیش حقوقی به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا مراجعه نمایید.
15- نوبتی که سامانه ثبت نام به من داده است کمی طولانیست می توان به جایی غیر از دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کرد و کارت خود را زودتر دریافت نمود؟
خیر، طبق برنامه نوبت دهی، ساتا کارت توزیع می شود.
16- چرا سامانه به من می گوید که عکس معتبر از من موجود نیست و باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنم؟
به این دلیل که سازمان ثبت احوال عکسی از شما در اختیار سازمان قرار نداده است.
17- بعد از تحویل عکس به دفاتر باید چه کنم؟
بعد از گذشت 15 روز از زمان تحویل عکس به دفتر، باید دوباره به قسمت ثبت نام در پرتال مراجعه نمایید.
18- رمز بانکی کارت برای استفاده از خودپرداز (ATM) چیست؟
کارت ها غیر فعال می باشد. پس از دریافت ساتاکارت باید به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه نموده و با انتخاب رمز نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایید.
19- امکان فعال سازی کارت از طریق خودپرداز (ATM) میسر می باشد؟
خیر، فقط از داخل شعب باید این اقدام انجام شود.
20- من در بانک کشاورزی حساب دارم میتوان آنرا جهت واریز حقوق در نظر گرفت ؟
خیر، حساب ها به صورت متمرکز توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح افتتاح و اختصاص داده می شود.
21- شعبه بانک کشاورزی در نظر گرفته شده بر چه اساسی می باشد؟
بر اساس نزدیکترین شعبه به شعبه کنونی بانک سپه شما
22- چگونه می توان شعبه در نظر گرفته شده را تغییر داد؟
با توجه به اینکه سامانه مهر گستر بانک کشاورزی به صورت سراسری می باشد، تمام شعب تمامی خدمات را ارائه می دهند و نیازی به تغییر شعبه نمی باشد و علاوه بر آن این امکان نیز میسر نمی باشد.
23- ساتا کارت به عنوان کارت ملی(کارت شناسایی) در بانک کشاورزی اعتبار دارد؟
بله
24- امکان تغییر عکس روی ساتا کارت می باشد؟
خیر، به این دلیل که عکس روی کارت برای تمامی مشترکین در سراسر کشور از سازمان ثبت احوال اخذ می شود، امکان تغییر آن در حال حاضر میسر نیست.
25- آیا می توان از طریق خود پرداز (ATM) و یا اینترنت به شماره کارت ساتا کارت پول واریز کرد؟
بله، ساتا کارت همانند تمام کارت های عابر بانک بوده و به شبکه شتاب متصل می باشد.
26- رمز دوم کارت را از کجا می توانم دریافت کنم؟
از طریق خودپرداز (ATM) بانک کشاورزی
27- جهت فعال سازی اینترنت بانک چه کار باید کرد؟
به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه نمایید. (فقط می بایستی مبلغی برای فعال سازی (دریافت Token ) بپردازید).
28- برداشت نقدی از داخل شعب چقدر کارمزد دارد؟
برداشت نقدی برای مشترکین سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح کارمزدی ندارد.
29- می خواهم هر گونه برداشت و یا واریز (همانند واریز حقوق) از طریق پیامک به من اطلاع داده شود چه کنم؟
جهت فعال سازی پیامک بانکی به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه نمایید.
30- جهت دریافت دسته چک و افتتاح حساب جاری چه باید بکنم؟
به شعبه بانک کشاورزی مربوط به خود مراجعه نمایید.
31- درجه / رتبه مندرج بر روی کارت چیست؟
منظور آخرین درجه/ رتبه مصوب در زمان خدمت می باشد و که ارتباطی با رتبه حقوقی ندارد.
32- اگر اطلاعات روی کارت من مشکل داشته باشد چه باید بکنم؟
با همراه داشتن اصل کارت ملی ، شناسنامه ، فیش حقوقی و یک قطعه عکس 4*3 به دفتر خدمات الکترونیک ساتا مراجعه نمایید.
33- من پدر یا مادرم بازنشسته سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بوده و اکنون فوت کرده اند ، جهت اعلام این موضوع و انتقال حقوق ایشان چه کنم؟
به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا مراجعه نموده و ضمن طی نمودن مراحل اداری لازمه، فرم ابطال ساتا کارت را تکمیل نموده و کارت ایشان را تحویل دهید، و بعد از برقراری حقوق خود به قسمت ثبت نام ساتا کارت در همین پرتال مراجعه نمایید.
34- من مستمری پدر یا مادر خود را دریافت می نمودم و اکنون به هر دلیل دیگر شامل دریافت مستمری نمی باشم، چه کاری باید بکنم؟
می بایستی به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا مراجعه نموده و ضمن تکمیل فرم ابطال ساتا کارت آنرا تحویل دفتر دهید، شایان ذکر است عدم تحویل ساتا کارت بعد از خارج شدن شما از مشترکین سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تخلف محسوب خواهد شد.