دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

بنیاد شهید:

دوشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۲۲ ب.ظ

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از بیکاری 47 هزار تن از فرزندان ایثارگران خبر داد و بر ضرورت رفع مشکل اشتغال این افراد تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در یکصد و چهلمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که ظهر امروز در مقر مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد، با بیان این که خدماتی که بنیاد شهید به ایثارگران و خانواده شهدا ارائه می‌کند در برابر زحمات آنان هیچ است، گفت: شما ببنید چطور می‌توان ایثارگری فردی که 30 سال روی ویلچر نشسته است را جبران کرد. مگر با پول و تسهیلات می‌توان چنین کاری را انجام داد؟

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری خطاب به بنیاد شهید اظهار کرد: رهبری می‌فرمایند هیچ خدمتی نمی‌تواند زحمات این عزیزان را جبران کند و در واقع هم همین‌طور است و ما نمی‌توانیم هیچ گونه جانفشانی‌ها، ایثارگری و رنج‌هایی که بر این عزیزان و خانواده‌هایشان رفته است را جبران کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تشریح اولویت‌های این بنیاد در سال 94 پرداخت و گفت: مهمترین اولویت ما و تمام کسانی که قصد تکریم شهدا و ایثاگران را دارند باید این باشد که اقدام به نشر فرهنگ ایثار و شهادت کنند.

وی ادامه داد: اولویت ما نیز در سال 94 همین است و ما می‌خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را گسترش دهیم.

شهیدی به نامگذاری 22 اسفندماه به نام روز شهید و شهدا نیز اشاره کرد و گفت: در این روز خوب کار شد و مقام معظم رهبری نیز به خود من و همین‌طور آقای انصاری فرمودند که در این خصوص خوب کار شده است.

وی با تأکید بر اینکه همواره باید نشر فرهنگ ایثار و شهادت را اولویت کاری خودمان قرار دهیم، گفت: به زودی جلسه هیأت امنای ما به ریاست رئیس جمهور تشکیل خواهد شد.

شهیدی در ادامه از اجرای 71 درصدی قانون جامع ایثار و شهادت خبر داد و گفت: 29 درصد باقی‌مانده آن نیز در حال انجام کار کارشناسی و یکسری اقدامات لازم است و به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه افتخار ما خدمت‌گذاری به ایثارگری و خانواده شهداست،افزود:یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود و ما نیز تأکید زیادی بر رفع آن داریم مسئله بیکاری در کشور بویژه بیکاری فرزندان ایثارگران و شهداست.البته دولت برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع بیکاری و اشتغال‌زایی دارد که در حال انجام است اما ما نیز می‌بایست در بنیاد و دیگر دستگاه‌ها برای بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران چاره‌ای بیاندیشیم که خوشبختانه در این بین ناجا از جمله دستگاه‌هایی بوده است که عملکرد خوبی داشته و از فرزندان شهدا و ایثارگران برای فعالیت در این نیرو استفاده کرده است.

*کاهش 20 هزار نفری در آمار بیکاری خانواده شهدا و ایثارگران

شهیدی با اشاره به روزهای نخست مسئولیتش در بنیاد شهید اظهار کرد: در روزهای اول مسئولیتم در آماری که گرفتم متوجه شدم که 67 هزار نفر از فرزندان ایثارگران بیکار هستند که برنامه‌ریزی‌هایی را در این خصوص انجام داده و با وزارتخانه‌ها نیز مکاتبانی نیز انجام شد.

وی ادامه داد: در خود بنیاد شهید افرادی را که از دیگر سازمان‌ها به بنیاد مأمور شده بودند را بازگرداندیم و نیروهایی که 30 سال خدمتشان پر شده را نیز بازنشست کردیم تا امکان اشتغال بیشتر در داخل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای این افراد فراهم شود.

وی با بیان اینکه برابر قانون می‌بایست 25 درصد از استخدام‌ها از میان خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشد، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده طی آخرین آماری که من حدود یک هفته قبل گرفتم مشخص شد که آمار بیکاری در فرزندان ایثارگران از عدد 67 هزار نفر به 47 هزار نفر رسیده است و این یعنی کاهش 20 هزار نفری در این آمار. اما باید برای اشتغال افراد باقی‌مانده نیز اقداماتی انجام شود.

شهیدی عملکرد نیروی انتظامی در خدمت‌رسانی به ایثارگران را خوب ارزیابی کرد و گفت: عدد 87 شهید در سال 93 عدد بالایی است و خدمت‌رسانی به آن نیز کار سختی است که از سوی ناجا در حال انجام است.

وی در خصوص رسیدگی به پرونده‌های شهدای نیروی انتظامی نیز گفت: در مورد شهدای نیروی انتظامی، کمیته احراز ما بلافاصله وارد عمل شده و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ می‌شود.

در پایان این مراسم با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و جمعی از مشاوران وزرا از تعدادی از خانواده‌های شهدا و مادران شهید تقدیر و قدردانی شد.
۹۴/۰۲/۲۱
امیر هوشنگ شمسائی