دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404


 

 

 

 

 

 

به منظور رفع نارضایتی و نگرانی های تعدادی از بازنشستگان در خصوص خرید نیابتی و اقساطی سهام کوثر توسط سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، بخشنامه نحوه انصراف از دریافت این سهام از سوی سابا به ادارات کل ساتا در سراسر کشور ابلاغ گردید.

بر اساس این گزارش؛ سازمان تأمین اجتماعی در سال 92 برای تعدادی از بازنشستگان نیروهای مسلح 1000 سهم به ارزش هرسهم 1050 ریال از سهام مؤسسه اعتباری کوثر به نیابت از بازنشستگان خریداری نمود و در آذر ماه سال 94 کسر اقساط 24 ماهه سهام فوق الاشاره با شاخص 1024 از فیش آغاز گردید. همچنین مبلغ 70.000 ریال نیز به عنوان هزینه کارمزد نقل و انتقال با شاخص 1022 (برای یکبار) از حقوق صاحبان سهام کسر شد.

این گزارش می افزاید: با توجه به اینکه اخیراً تعدادی از بازنشستگان نسبت به خرید نیابتی سهام کوثر توسط سازمان تأمین اجتماعی معترض بودند، به منظور رفع نارضایتی و نگرانی های آنان، بخشنامه نحوه انصراف از خریداری این سهام از تاریخ 15 دیماه سالجاری به مدت 2 ماه، به ادارات کل ساتا در سراسر کشور ابلاغ و تاکید شد موضوع نحوه انصراف مشترکین نیروهای مسلح از سهام موردبحث، در محل مراجعه بازنشستگان، کانون های بازنشستگان استان ها و دفاتر خدمات الکترونیک استانی بطور شایسته اطلاع رسانی گردد.

در این بخشنامه آمده است:

1-     بازنشستگانی که متقاضی واگذاری سهام کوثر می باشند، می توانند از تاریخ 15/10/94 به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک ساتا مراجعه و فرم انصراف را تکمیل نمایند.

2-    سازمان بازنشستگی پس از انصراف فرد نسبت به لغو کسر اقساط و تسویه حساب در ماه جاری (یا ماه آینده و بر اساس زمان درخواست) اقدام خواهد نمود.

3-    بازنشستگانی که قبلاً برگه سهام مربوط به سهام اعتباری کوثر را از دفاتر الکترونیک دریافت کرده اند، در این مرحله امکان انتقال سهام را ندارند. بدیهی است نحوه فروش سهام این افراد متعاقباً اعلام خواهد شد.

4-    هزینه خرید سهامی که تحت عنوان سهام شرکت توان آفرین ساز قبلاً به بازنشستگان واگذار شده از مانده موجودی (پس انداز) عضویت مؤسسه توانمند سازی افراد ذی نفع کسر و باقیمانده موجودی حق عضویت مؤسسه از این پس با شاخص 1022 شناسه 6270 گروه 9409 در قسمت کسر پس انداز، حق عضویت ها، اقساط وام ها و بدهی ها نمایش داده خواهد شد.

۹۴/۱۰/۱۴
امیر هوشنگ شمسائی