دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

افزایش سرانۀ بیمۀ

سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۳۰ ب.ظ

افزایش سرانۀ بیمۀ اولیه و مکمل

سرانۀ بیمۀ اولیه براساس قانون و طبق مصوبات هیئت دولت و سرانۀ بیمۀ‌مکمل نیز برمبنای مصوبات ستادکل نیروهای‌مسلح تعیین می‌گردد که در سال‌جاری مطابق رشد هر سال، افزایش یافت.

 

مدیر بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمۀ خدمات‌درمانی نیروهای‌مسلح، تصریح‌کرد: سرانۀ بیمۀ پایۀ درمانی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته بیش از 50درصد و سرانۀ بیمۀ‌مکمل نیز بیش از 30درصد  افزایش یافته است.

 

فرهاد امامی بیان‌کرد: باتوجه ‌به ارائۀ خدمات بیمۀ‌پایه و مکمل درمان به‌صورت توأم توسط سازمان، منابع مالی سازمان نیز به دو بخش پایه (اولیه) و مکمل تقسیم می‌گردد که قسمتی از آن به‌عنوان سرانۀ بیمۀ‌پایه (اولیه) و بیمۀ‌مکمل از اشخاص کسر می‌گردد.

 

وی با بیان اینکه براساس قانون برنامۀ پنج‌سالۀ پنجم توسعۀ کشور، سرانۀ بیمۀ پایه در سه‌سال اول برنامه معادل 5درصد حقوق تا سقف دو‌‌برابر حداقل حقوق قانون کار و در دوسال پایان برنامه معادل 6درصد حقوق برای خانواده (سرپرست و عائلۀ درجه‌یک) تعیین شده است، گفت: براساس مصوبات دولت سهم شاغلین در سه‌سال اول برنامه معادل 65/1درصد حقوق و سهم بازنشستگان معادل 4/1درصد حقوق تا سقف دوبرابر حداقل حقوق قانون کار و در سال چهارم برنامه برای شاغلین معادل 2درصد و برای بازنشستگان معادل 7/1درصد حقوق تعیین گردیده است.

 

مدیر بیمه‌گری و درآمد گفت: حداقل حقوق طبق قانون کار  در سال‌جاری براساس مصوبات دولت 6میلیون‌و‌89هزار‌و‌100ریال است.

 

فرهاد امامی با بیان اینکه سهم بیمۀ پایۀ عائلۀ درجه‌سه و اختیاری شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیروهای‌مسلح و همچنین سربازان وظیفه و عائلۀ درجه‌یک ایشان براساس مصوبات ابلاغی هیئت‌ وزیران، براساس سرانه بوده و مشمول درصدی از حقوق و مزایا نمی‌باشد، اظهارکرد: سرانۀ کامل بیمۀ‌پایۀ درمان در سال‌جاری مبلغ 215هزار ریال تعیین گردید که بر همین اساس برای عائلۀ اختیاری و درجه‌سه شاغلین و بازنشستگان نیروهای‌مسلح مبلغ 262هزارو778 ریال و برای سربازان وظیفه و عائلۀ درجه‌یک ایشان به‌ازای هر نفر در هرماه مبلغ 43هزار ریال تعیین گردیده است.

 

وی یادآورشد: سهم کارکنان وظیفه از بیمۀ‌پایۀ درمان سرانۀ مصوب می‌باشد که باتوجه به اینکه سرانۀ بیمۀ‌پایۀ درمان مبلغ 215هزار ریال می‌باشد، سهم ایشان مبلغ 43هزار ریال تعیین و محاسبه می‌گردد.

۹۳/۰۷/۲۹
امیر هوشنگ شمسائی