دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

اخبار بورس

يكشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۳۷ ب.ظ

به گزارش عیارآنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، صبح دیروز نماد معاملاتی شرکت های فعال در گروه پتروشیمی متوقف شد.

نماد معاملاتی شرکتهای هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی کرمانشاه،پتروشیمی شیراز، پتروشیمی شازند، پتروشیمی خارک، پتروشیمی فناوران، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی فارابی، پتروشیمی آبادان با توجه به بررسی اثر افزایش نرخ خوراک طبق قانون بودجه سال ۱۳۹۳ و شفاف سازی و اطلاع رسانی به بازار، متوقف شدند.

پیش از این، نرخ خوراک پتروشیمی‌های گازی در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۳ کل کشور در مجلس شورای اسلامی ۱۵ سنت تصویب شد.

توقف نمادهای معاملاتی مارون۱، جم۱، زاگرس۱، خراسان۱ و شکبیر۱: کارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع می رساند؛ نمادهای معاملاتی شرکت های پتروشیمی مارون (مارون۱)، پتروشیمی جم (جم۱)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس۱)، پتروشیمی خراسان (خراسان۱) و پتروشیمی امیر کبیر (شکبیر۱)، با توجه به بررسی اثر افزایش نرخ خوراک طبق قانون بودجه سال ۱۳۹۳ و شفاف سازی و اطلاع رسانی به بازار، متوقف شدند.

به گزارش عیارآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد رضا عربی، معاون نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس درباره علت توقف نمادهای پتروشیمی  گفت: واکنش سریع و عجولانه بازار به افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها، دلیل اصلی توقف نمادهای پتروشیمی بود.

معاون نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس با بیان مطلب فوق گفت: سردرگمی و دستپاچگی سهامداران پس از مصوبه مجلس در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها، کل بازار را متأثر کرد به گونه ای که سایر گروه هایی که هیچ تأثیری از این مصوبه نمی برند، نیز با افت همراه شدند.

عربی افزود: با توجه به اینکه این مصوبه هیچ تأثیری در سود سال مالی جاری شرکت های پتروشیمی ندارد و هنوز میزان تأثیر آن بر سود سال مالی آینده آنها نیز مشخص نیست، تصمیم به توقف نمادهای پتروشیمی گرفته شد.

معاون نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس خاطر نشان کرد: با این توقف فرصتی فراهم می شود تا شرکت ها بتوانند با بررسی دقیق این مصوبه، میزان سود و زیان درآمد سال مالی ۹۳ را تعیین و به طور رسمی با ارائه اطلاعیه شفاف سازی به بازار، سهامداران را از سردرگمی و دستپاچگی خارج کنند.

عربی درباره تأثیر بی منطق این مصوبه بر سایر گروه صنعت ها گفت: این مصوبه عامل ترس و بی اعتمادی سهامداران سایر گروه صنعت ها شده است که امیدواریم با توقف نمادهای پتروشیمی به زودی بازار به روال عادی و طبیعی باز گردد.

معاون نظارت بر بازارها و بورس های سازمان بورس درباره برنامه های آتی سازمان بورس در بازار سهام گفت: این سازمان تصمیماتی برای کل بازار پیش بینی کرده است که به زودی اعمال می شود.

۹۲/۱۱/۲۰
امیر هوشنگ شمسائی