دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

دفتر خـدمـات الکترونیکی ساتا شعبه پــاکــدشــــت و منطقه پارچیـن

آدرس: شهرستان پاکدشت - بزرگراه امام رضـــــــا(ع)- میدان مادر- پاساژپارسیــــــــان ط دوم واحد 14-تلفن 021/36016404

اجرای طرح ساخد الکترونیک

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۳۲ ب.ظ


اجرای طرح ساخد الکترونیک

مدیران و مسئولان سازمان‌ بیمۀ خدمات‌‌درمانی نیروهای‌مسلح در راستای خرسندسازی و افزایش پوشش‌های بیمه‌ای و نیز تسهیل و تسریع در ارایۀ خدمات به‌بیمه‌شدگان، سازمان الکترونیکی را پیاده‌سازی خواهند کرد.

 

مدیرعامل سازمان بیمۀ خدمات‌‌درمانی نیروهای‌‌مسلح با بیان مطلب فوق، تصریح‌‌کرد: با الکترونیکی‌شدن سازمان، نظم در ارجاعات، منطقی‌کردن هزینه‌ها، جلوگیری از تقلب و تخلف و افزایش نظارت و درنهایت، افزایش پوشش‌های بیمه‌ای و رضایتمندی بیمه‌شدگان صورت می‌گیرد.

 

اجرای طرح در نه استان

امیرسرتیپ دوم فرشاد نجفی‌پور از اجرایی‌شدن ساخد الکترونیک در نه‌‌استان کشور که ۷۵درصد منابع سازمان در آن‌ها هزینه می‌شود، خبر‌داد و بیان‌‌کرد: طرح ساخد الکترونیک ابتدا در استان‌های فارس، مازندران، اصفهان و تهران اجرایی خواهد شد.

وی با تأکید بر این مطلب که طرح ساخد الکترونیک در راستای تحقق طرح ساتا الکترونیک طراحی و اجرایی می‌شود، اظهار‌کرد: سلامت الکترونیک، صدور کارت ‌هوشمند ‌سلامت و حذف دفترچۀ‌بیمۀ‌ خدمات‌‌درمانی، محاسبات بیمه‌ای و مالی، رسیدگی، تقویم و صدور اسناد، پذیرش بیمه‌شده، تعلیق خدمات‌ بیمه‌ای در سال ‌آینده در راستای برنامه‌های ساخد ‌الکترونیک صورت می‌گیرد.

 

صدور کارت ‌هوشمند سلامت

مدیرعامل ساخد صدور کارت ‌هوشمند سلامت را عامل هویت‌بخشی به‌بیمه‌شده مطرح و خاطرنشان‌کرد: درصورتی‌که بیمه‌شده به‌هریک از مراکز درمانی مراجعه کند، با ثبت آخرین اطلاعات تشخیصی و درمانی در کارت ‌هوشمند ‌سلامت، اطلاعات فرد بیمه‌شده در اختیار پزشک قرار می‌گیرد و پزشک معالج با در دست‌داشتن اطلاعات درمانی فرد می‌تواند خدمت بهتری را به‌بیمه‌شده ارایه دهد و درصورتی‌که به‌مرکز طرف‌‌قرارداد مراجعه کند، تمامی اطلاعات بیمه‌شده از ابتدا در اختیار پزشک معالج قرار می‌گیرد.

 

منطقی‌کردن هزینه‌ها

امیر سرتیپ دوم فرشاد نجفی‌پور، الکترونیکی‌شدن سازمان و اشراف‌ اطلاعاتی را ابزاری برای منطقی‌کردن هزینه‌ها دانست و گفت: با دسترسی به‌‌اطلاعات ازطریق سیستم‌های نرم‌افزاری، داده‌کاوی، تحلیل‌های اطلاعاتی و به‌روزشدن اطلاعات، روند منطقی‌شدن هزینه‌ها صورت می‌گیرد.

کاهش۷۰درصد تخلفات

وی افزود: با الکترونیکی‌شدن سازمان و اشراف اطلاعاتی نیز بیش از ۷۰درصد تخلفات و تقلب‌ها کاهش می‌یابد.

مدیرعامل ساخد از اجرایی‌شدن طرح‌ عدالت‌محوری در ۱۲‌استان محروم کشور خبرداد و یادآورشد: تاکنون، طرح عدالت‌محوری در نه ‌استان اجرایی شده و می‌کوشیم این طرح را در سه استان نیز اجرایی کنیم تا موجبات افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان تحت‌پوشش ساخد را فراهم سازیم.

امیرسرتیپ دوم فرشاد نجفی‌پور، با اشاره به‌‌اینکه پرداخت‌‌از‌جیب بیمه‌شدگان در بخش سرپایی، در مراکز خصوصی، به‌ویژه آزمایشگاه و رادیولوژی، حدود ۱۰درصد کاهش یافته است، گفت: با به‌تعهدگرفتن نرخ ارزش ‌نسبی خدمات مصوب دندان‌پزشکی کشوری به‌جای تعرفۀ مصوب و نیز هزینۀ وسایل مصرفی دندان‌پزشکی، پرداخت‌‌از‌جیب بیمه‌شدگان در دندان‌پزشکی، بیش از ۳۰درصد کاهش یافت.

 

پرداخت مابه‌التفاوت داروهای وارداتی

وی با بیان اینکه تمامی مبلغ مابه‌التفاوت داروهای وارداتی نیز از عهدۀ بیمه‌شده خرج شد و سازمان آن را پرداخت می‌کند، اظهارکرد: فرانشیز بستری در مراکز ‌خصوصی طرف‌ قرارداد برای بازنشستگان نیز به‌‌صفر رسید.

۹۳/۰۲/۱۸
امیر هوشنگ شمسائی